Love Netherlands

22. duben 2012 | 16.57 |

Miluju tu zemi jménem Nizozemsko, vážně! Výlet byl naprosto úžasnej a já mám další zemi, ve které by mi nedělalo problém bydlet. Nadchla jsem se pro to území, je naprosto nádherný 8). Venkov je krásnej, ty malý domečky a těma opravdu nádhěrně opečovávanýma zahrádkama... Amsterdam je taky úžasný. I mětský život by se mi v této zemi líbil - nadchly mě ty úzké vysoké domky u kanálů 8). Opravdu to tam bylo krásný, nádherná země.

Jeli jsme tam  + - 12 hodin... cesta byla vcelu pohodová, ale zdlouhavá. na benzinkách na záchodech jako vždy fronty :D. Ráno kolem 6 jsme se už probudila v autobuse v naší zemi, kterou jsme jeli navštívit. Jak se pořádně rozdenělo, tak se začli objevovat kolem silnice obrovské lány s tulipánama. Červený, žlutý, růžový... prostě všechny barvy na které si vzpomenete. Ty lány tulipánů nebyly oplocené a i přesto to nikdo nekradl... u nás by to prostě tak nešlo--- achjo. Také mě nadchlo letiště, které mělo nad dálnicí most a zrovna když jsme pod mostem podjížděli tak nad námi po tom mostě jelo obrovské letadlo :D. Mimochodem... již podruhé v životě jsem jela dvoupatrovým autobusem a i dnes v horním patře = úžasný výhled na všechno.
Jen co jsme se pokochala výhledem na letiště a lány s tulipánama, začala jsem objevovat místní krásu vekovských domů se zahrádkama. Musím zkusit něco takového najít na fotkách a zkusit postavit v simíkách, aby si tu krásu připomněla. Bohužel fotit to z autobusu by bylo trošku blbé. Takže foto venkovských domků nemám.

V 9 hodin v sobotu nás z autobudu vyklopili u obrovského parku, který měl být celý přeplněný rozkvětlýma tulipánama... a taky že byl. Tak obrovský park jsem v životě neviděla... všechno krásně upravené, naprosto úžasné. tak velké tulipány jako tam jsem v životě neviděla a to jsem myslela, že je máme na zahradě krásný, leda prdlajs! Na prohlídku parku jsme meli 2 h., ale ani jeden den by nám na celý park asi nestačil abychom se všichni pokochali :D. Bohužel půl hodiny před koncem rozchodu nás chytil obrovský slejvák a tak jsme nakonec byli rádi, že už jedeme jinam.

Po tomto parku následovala hodina přejezdu a poté prohlídka skanzenu s větrnýma mlýnama. Těšila jsem se... moc :). Větrné mlýny mě nezklamaly, ale za to mě zklamaly češi při exkurzi jak se vyrábí místní sýr. Ve chvíli, kdy jim bylo řečeno, že ochutnávka místních domácích sýrů je zcela zdarma jsem se opět začala stydět za Čechy. Hnus. Žrouti nenažraný... oni si nemůžou od každého ochutnat kostičku, ale berou to po 5 kostičkách a nikoho jinýho tam nepustí a brzdí tam provoz. Děs :/. Proč takový Češi musí být? S mamkou jsme koupily cca 4 druhy sýra, které nám po mini ochutnávce zachutnaly, takže se na ně těším až se to tady nakrájí :P. Taky jsme koupili místní pravé holandské kakao 8).

Když jsme si všichni dostatečně prohlídli místní skanzen následoval opět nástup do autbusu.

Po nástupu už nás čekalo jen hlavní město. Cca po hodině jsme vystoupili a šli se po městě podívat. Asi dvě hodiny jsme chodili s průvodkyní ale jelikož byla neschopná a neuměla vyprávět ani provádět a uhlídat celou skupinu u sebe, tak jsme se rozpojily. Šla jsem tedy sama s mamkou, její kamarádkou z práce a máminou sestřenkou. Prolezli jsme asi polovinu města a bohužel všude zavírali v 6 večer a my měli naplánovaný odjezd až o půlnoci.
Aspoň bylo na vše dost času. Hrozně moc se mi líbili pouliční hudebníci, taky jsme navštívili jednu pěknou kavárnu v centru v odpoledních hodinách. Dát si kávu  v pražském centrum, tak se asi nedoplatíme, ale tady naprosto v pohodě. Ta drahost v restauračních zařízeních mě uprostřed městě pěkně irituje mimochodem. Mamka s kámoškama si nakoupili x cibulek pravých krásných a nádherných tulipánů... já si koupila dčevěný vyřezávaný tulipán :P.
Už od odpoledne jsem se těšila na večer. Večer jsme měli totiž s mamkou jít do domu, kde se během války schovávala Anna Franková společně se svou židovskouz rodinou a jejich známými. Večer po 7 po nějakém tom teplém jídle v žaludku jsme tedy k domu vyrazily.
Musím říct, že mě to nezklamalo. Ta atmosféra toho domu se nedá popsat. Je to nechutný, jak se lidi ve válce k lidem chovali. Bylo to dost depresivní a poučný. Jsem ráda že jsem viděla film o Anně FRankové, přečetla o ní knihu a teď i navštívila ten dům, ve kterém psala ten deník. Určitě bych se tam chtěla ještě někdy kouknout. Asi to je psaný suše, ale já tohle nedokážu popsat.

Po exkurzi tohoto domu jsme se vydaly zpět za sestřenkou a mamčinou kámoškou abychom šli společně na loď jet se ve večerních hodinách projet po kanále a uvidět tak město z jiného úhlu. Bohužel... všechny loděnice už byly zavřené a my měli útrum a jelikož byly zavřené i veškeré zajímavé obchody, tak jsme se vydali do uličky lásky :D.
Jedná se o několik ulich v nichž jsou velká okna nasvícena červeně a v oknech se "vystavují" v prádýlku prostitutky. Když se nějakému chlápku nějaká ta žena líbí, tak to dá nějak najevo (nevim jak . nevykoumala jsem xD), ona ho pozve dál a zatáhne v opkně červený závěs a jde s ním na šichtu :D. Zajímavý místo, to se musí nechat.

Taky jsme večer navštívily kavárnu, jenže v 10 večer zavírali takže jsme asi od půl 11 večer akorát seděly na lavičce a čekaly na příjezd autobusu. Dnes před polední hodinou jsem dorazila domu.

Výlet se mi tedy rozhodně líbil. Krásná země s krásnýma místama. Určitě se tam budu chtít ještě několikrát kouknout a určitě mám další místo, kde bych jednou chtěla bydlet, kdyby NY, Norsko či Berlín nevyšlo :D. Jediné co mi vadilo byl smrad marihuany na každém kroku, nezabránilo mi to ale abych si koupila lízátko s touto rostlinkou a energy nápoj s touto rostlinkou... jinak to ale hrozně smrdí jak tp lidi hulí všude okolo :/.

Nyní vám ukážu několik fotek co jsme nafotila... nečekejte ale žádné mistrovské umělecké dílo. Jsou to jen takové cvaky: