Spain 2012

13. září 2012 | 11.15 |

Tak jsem již zpátky a musím říct, že to bylo naprosto úžasný! Hned bych se vrátila, z prostředí kde bylo 30 stupňů a krásně se to teplo snášelo je dost velkej šok vrátit se do prostředí kde není ani 16 stupňů a prší :/ Těžkej návrat do reality.

Letadlo nám letělo 2. 9. v 18:10 a já už týden předtím byla naprosto na nervy a víckrát za den na mě šli z nervozity z letadla návaly a bylo mi kolikrát totálně zle... ani jsem pořádně nejedla jelikož jsme do sebe nemohla nic dostat a na tyhle obavy proběhl let naprosto úžasně a ze mě v tom letadle ta nervozita i spadla. V 9 hodin večer jsme přistáli v Malaze a autobus nás dopravil na hotel. V hotelu jsme byli kolem 10 večer a byli totálně unavení, takže jsme s mamkou a bráchou vybalili kufry a šli okamžitě spát.

Hned druhý den nás překvapil naprosto nádherný výhled z balkonu, viděli jsme přímo na moře 8).

spain 1

A právě ten den nastolil několika denní totální pohodu. Ráno jsme vstávali v 8, poté si došli na snídani v podobě švédských stolů takže jsme se nacpali k prasknutí, po snídani kolem půl 10 k moři. Kde jsme byli pokaždý, když jsme nejeli někam na výlet. Několik dní byla na pláži vyhlášená žlutá vlajka a vlny takový, že se nedalo do té volit vlézt ani po kolena :D... poslední dny se ale vydařilo a byla zelená. Od moře jsme odcházeli na oběd kolem 2 hodiny odpoledne vždy - měli jsme totiž v hotelu akorát polopenzi, jelikož jsme si chtěli užít ty španělské restaurace.
Nakonec to dopadlo tak, že jsme chodili jen do jedné, kde už nás pak pan majitel znal takže se vždycky chodil ptát jak se máme a tak a po jídle nám vždycky dal jako pozornost takový malinký zmrzlinky od Magnumu :P. V jeho restauraci vařili naprosto úžasně, a tak jsem s mamkou ochutnala místní speciality jako třeba studenou zeleninovou polívku gaspazcho, kterou se chystám udělat doma :). Také jsme ochutnali konečně originální paellu což je rýžový pokrm s mořskýma plodama. Říkám rovnou, že všechny ty mořské obludy od krevet až po kousky chobotnice snědla mamka jelikož já to odmítala vzít do pusy :D.

Kolem 4 jsme se vždy vrátili k moři a byli tam do 6. V půl 8 večer na večeři, opět ve formě švédských stolů takže nejdříve naprosto úžasnou zeleninu, poté hlavní chod v podobě ještě úžasné nějaké čerstvé ryby, nacpat se 4 kopečkama zmrzliny a zakončit to dvouma kouskama sladkého zákusku, který byly bezkonkurenční.
A po večeři jsme se šli většinou projít na promenádu plnou obchudků nebo si koupit do obchodu víno, sedli si na balkon, povídali si a měli se fajn.

Na to, že jsme tam byli 9 nocí jsme stihli docela dost výletů. Navštívili jsme centrum města Torremolinos (další fotky dodám nejpozději do neděle.

.. právě se mi vybil foťák a nestíhám ho teď dobít jelikož pujdu do práce, tak se omlouvám :/). V centru jsme si s mamkou došli na ledovou kávu (brácha s náma nešel)... já pořídila několik fotek z centra.
Taktéž jsme navštívili centrum Malagy a byli jsme i v muzeu starých aut z 20. století. Prvně jsme tam nechtěla jít, ale byla to nakonec naprostá nádhera. Měli tam normální auta, ale třeba taktéž rolsy osázené diamanty od Swarovskiho :D... taktéž tam bylo auto Johnna Lenona (toto auto jsem vyfotila speciálně pro Annu J. takže foto se tady určitě brzo objeví). Taktíž tam byla jedna z prvních formulí 8), auto poháněné solárním pohonem nebo třeba auto inspirované Star Wars a mnoho dalšího. Opravdu se mi to líbilo :P. Po návštěvě tohoto jsme šli hloubš do centra města, kde byly vykopávky  římského kolosea - pro mě naprostá nádhera, je to úžasný vidět a já byla naprosto unešená. Nad tímto byla obrovská maurská pevnost, do které jsme taky šli. Nádhera, musím říct, opravdu krása. Ten výhled na moře a celé město z té pevnosti byl něco úžasného.

A tlatý hřeb všeho očekávání co se výletu týče. Zaplatili jsme si výlet do Granady, kde se nechází najnavštěvovanější památka Španělska - Alhambra. Což je jedna z největších dochovaných památek maurů. Několik století zde žili sultáni se svým harémem.
Měli jsme místního průvodce, který nám předal sluchátka do uší a naše česká průvodkyně nám do toho říkala překlad toho výkladu. Nejdřív jsme navšítvili rozsáhlý komplex zahrad, kde bylo plno potůčků a fontánek - tekoucí vodu v té době používali jako ochlazovač vzduchu jelikož tam bývá hrozné teplo.
Pak jsme následovali do soukromých paláců sultána. Paláce měli naprosto krásně propracované stropy, takovou krásu jsem opravdu nikde jinde nečekala a z paláců se šlo do mediny, což bylo město u paláce, kde žilo všechno služebnictvo. Nebylo to město jako město, ale "pouze" vykopávky základů domů, které tam dřív stály.

Nějak nevím jak tu krásu více popsat... krásu Alhambry pochytíte nejvíce z fotek, které dodám samozřejmě, ale opravdu to na mě udělalo obrovský dojem. Víte, miluju architekturu a vidět něco takového co se nepodobá ničemu co jsemviděla předtím. Nádhera, tím, že tam žil sultán a né obyčejný evropský panovník je to naprosto něco jiného... zahrady jsou dechberoucí. Neustále nechápu, jak v té době mohli být tak pokročilí.

Po 10 dnech krásného odpočinku, nás čekal návrat domů Vůbec se mi nechtělo a klidně bych se tam  i teď vrátila. Je to sranda se do té zimi vrátit úplně opálená :DDDD.
11. 9. (jak symbolické datum) nás čekal noční let směr Praha. Neobešlo se to bez komplikací. Na odbavování na letišti jim spadl celý sytém a nešel půl hodiny, takže jsme se vynervovala co budeme dělat, aby letadlo neodletělo. Pak systém naskočil a vyhlásili, že odteď mají lidi palubní vstupenku bez místenky a mají si sednout tam kde je místo - pěkný zmatek, když polovina letadla místenku má a polovina ne. Okamžitě jsme letěli na pasovou kontrolu a poté jsme zjistili, že má let 30 minut zpoždění, to ale bylo stornováno. U vstupu do letadla (aby toho nebylomálo) nám bylo oznámeno, že poslali menší letadlo než měli a 14 lidí se na palubu nevejde. Díky bohu my se vešli, ale tamty lidi se sebrali a odešli si někam sednout na kafe jelikož další let jim letěl o hodinu později - 23:15. Vedení se ale rozhodlo, že 4 lidi z těch 14 se tam vejsou, a tak je vyvolávali... nepovedlo se jelikož už byli někde pryč a my odletěli bez nich.
Ze všech těch komplikací se mi z nervozity udělalo totálně špatně a taky z toho, že jsme se prostě bála letět nočním letem... aby toho nebylo málo, tak při startu bylo cítit jako když se něco pálí což jsem se z totálního strachu a bezmoci začala na pakubě klepat jako ratlík a cejtila se tak bezmocně jak už nikdy ne. Když jsem viděla, že letušky jsou v pohodě, tak mě to trošku uklidnilo... ale při každém divném zvuku letadla jsem serozklepala nanovo a před očima měla samý letecký katastrofy.

Doletěli jsme ale v pořádku a já už se ve 4 ráno ukládala ke spánku. Ovšem... i teď mám takový strach, že doufám, že mě ještě někdy někdo donutí vstoupit na palubu letadla jelikož bych hrozně nerada přišla o tu krásu španělského pobřeží Costa Del Sol.

Dovolená byla prostě skvělá a kdyby to jen trošku šlo, uteču z té zimy zpátky do tepla :D.