Výlet do Krumlova

8. září 2013 | 18.25 |

Včera jsme s mamkou vstávaly už v 5 ráno, v 7 ráno nás totiž čekal odjezd autobusem Student Agency do Českého Krumlova, kde jsme poté měli být celý den. Jak se řeklo, tak se i udělalo a my v 7 táno vyjížděly z Prahy do Krumlova.

Na místě jsme byly v 10:00 a vydaly se směr město. Hned pod autobusovým nádražím jsme se kochaly, výhledem na zámek a řeku, která krásně protéká celým středem města. Netrvalo dlouho a po pár minutách klidné chůze jsme se dostavily na náměstí. Po dohodě, že nejdříve si projedeme město, poté si dojdeme na oběd a ještě poté vyrazíme na zámek, kde nás od 13:00 čekala prohlídka jsme vyrazily na obhlídku města.
Všechno jsme krásně prošly, poté se na objedvaly a vyrazily na zámek. Hned na začátku prohlídky jsem byla uvedená do šoku, protože nás měl provázet klučina, u kterého jsme se s mamkou shodly, že více jak 15 let mu nebude. Bála jsem se jak to tedy celé dopadne a jaký bude jeho výklad. S odpuštěním jsem čuměla, protože tak mladý klučina a tak dobře podaný výklad. Klobouk dolů, krásně se poslouchal, věděl i spoustu zajímavostí a z jeho výkladu si i docela dost věcí pamatuju, což se mi normálně na prohlídkách památek nestává :D. Na konci jsme ho s maminou obě pochválily a vydaly se na menší osvěžení. Bylo 14:00 a nás čekala ještě jedna prohlídka. Prohlídka proslulého zámeckého barkoního duvadla. U stolu nad malinovkou mamka zjistila, že se spletla a vstupenky omylem objednala na 23. 8. a né na 7. 9. :D. Tudíž to odešla vyměnit se strachem, že se nepovede ona bude muset koupit nové vstupenky a vyhodí tak z okna 400,-. Paní na pokladně byla ale nějakej opravdu mírumilovnej tvor a naprosto bez problémů nám vstupenky opravila, a tak jsme se mohly vydat na prohlídku muzea.
Musím říct, byla jsem na větvi. Je to opravdu krásné divadlo a na tu dobu nesmírně moderní a promyšlené. Škoada, že v dnešní době divadla s tak propracovanýma kulisama vlastně už neexistují.

Po návštěvě zámku a divadla jsme si akorát prošly zámecký park s otáčivým hledištěm a vydaly se pomalu na autobusové nádraží. Jestě jsme si nezapomněly prohlédnout medvěda a pod hradem zakoupit zmrzlinu a poté hned trdelník a s vynikajícím trdelníkem v ruce jsme pomalu kráčely směr autobusové nádraží. Vyjížděly jsme v 19:00 večer a v Praze jsme byly v 21:00.

Musím říct, že jsem Český Krumlov navštívila. Je to opravdu krásné město a úzké příkré uličky mi dosti připomínaly uličky pražské. Pokud i máte rádi zámky, tak krumlovský určitě navštivte, protože komnaty jsou vybavené. Když tam budete, tak rovnou navštivte i to barokní divadlo, protože ve světě se jedná o opravdu zachovalý unikát. Krumlov jsem chtěla navštívit už dlouho a konečně se mi to splnilo :)